Home » Shared Service Centers (SSC)
 
Min. € Max. €
  Zoeken
 

Opleiding: Shared Service Centers (SSC)

Bij: International Management Forum

 

International Management Forum

Fellenoord 224
5611 ZC EINDHOVEN

Opleidingsinhoud

LES I
Shared Service Centers: introductie

Ontwikkeling financiŽle functie
Mogelijkheden en onmogelijkheden van Shared Service Centers
Soorten Shared Service Centers

LES II
De voordelen van een Shared Service Center

Hogere service tegen lagere kosten
Betere beheersing in een internationale omgeving
Investeringen ten behoeve van het opzetten van een Shared Service Center
Verschil tussen centralisatie en het Shared Service Center

LES III
Toepassingsgebieden I - geografische modellen en locatiekeuze

Geografische modellen
Locatiekeuze
Het doorbreken van grenzen door Shared Services

LES IV
Toepassingsgebieden II - Welke processen zijn geschikt voor Shared Service Centers?

Boekhoudkundige processen
Beslissingsondersteuning
Stewardship en financiering

LES V
Cash management & payment centralisatie

FinanciŽle processen en banken
Cash management
Payment-processen en EDI

LES VI
Stappenplan voor ontwerp en implementatie van een Shared Service Center

Business case
Ontwerp en realisatie
Relatie met systemen
Change management

LES VII
Business Process Outsourcing

Verschil Shared Service Centers met outsourcing
Aanpak
Mogelijkheden
Wijze van organiseren

LES VIII
Specifieke issues

Belastingvoordelen
BTW
Statutaire rapportage
Wetgeving per land

LES IX
Cases

Bedrijfsachtergrond
De invoering van een Shared Service Center
Specifieke aspecten van de case
Leerpunten

Opleidingsduur

9 weken

Kosten

€ 1.895,- (excl. 6% BTW)

Bijzonderheden

International Management Forum (IMF) is gespecialiseerd in het ontwikkelen en uitgeven van (veelal schriftelijke) cursussen en opleidingen. Deze sluiten direct aan bij het belangstellingsniveau van professionals en bestrijken onder meer het Security, FinanciŽle, Logistieke, HRM en IT-vakgebied. IMF is al bijna 20 jaar actief op de Nederlandse markt en sinds 11 jaar ook internationaal. De internationale cursussen en opleidingen worden in meer dan veertig landen verkocht.

Plaatsen / leslocaties

Afstandsleren / Zelfstudie

Beroepsbeeld: waar werk je en wat doe je?

Het aantal bedrijven en met name non-profit en overheidsorganisaties dat overgaat tot het implementeren van een Shared Service Center is snel groeiende. In een Shared Service Center worden de diensten van een aantal of alle (inter)nationale eenheden geconcentreerd.

In deze actuele cursus worden alle factoren behandeld die cruciaal zijn voor het succes van uw Shared Service Center. De cursus is voorzien van tal van (inter)nationale cases van bedrijven die - wellicht - verder zijn dan u en op succesvolle wijze hun financiŽle operatie hebben gecentraliseerd.

 

Informatie aanvragen

Gegevens aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen.
jaar
 
resterend: tekens
 
1bEf0 Typ de code exact over: (hoofdlettergevoelig)
 
donderdag 21 september 2017 | © Copyright 2010-2017 OpleidingenBedrijf.nl | Algemene voorwaarden | Adverteren | Alle rechten voorbehouden